Yüz yüze iletişim kurmadan sosyal olduğumuz alan, sosyal medya. Yaklaşık yirmi yıldır hayatımızın kaçınılmaz bir parçası olduğunu inkâr etmemek gerekir. Bu alanda ses tonu, jest ve mimiklerimizi kullanamadığımızdan iletişim eksik kalıyor. Tam da bu eksikliği giderebilmek için üretilmiş bir kavram emoji. Ses tonu, jest ve mimiklerimiz sosyal hayatta bizim kimliğimizi oluşturuyor. Cümleyi söyleyiş şeklimiz yahut o an kullanılan mimik övgü, yergi yahut kinaye olduğunu belirtiyor. Sosyal medyada bu konuyla ilgili iletişim kurmak biraz daha komplike. Yüz yüze iletişimde söylediğimiz cümlelerin anlamını belirleyen ses tonu ve mimiklerimizdir. Yazılı iletişimde anlambilimsel(semantik) ve yapıbilimsel(sentaks) belirler, bu kurallar sözlü iletişim biçiminde yoktur. İletişimin gerçek anlamını veren bu öğelere prozodi denir. Birçok kişi tarafından emoji kullanılmadığında tepkisiz yahut kızgınmışsınız gibi algılanabiliyor. Bu yüzden başarılı bir ihtiyaç olduğunu düşünüyorum.
Ses tonu ve mimik kültürünü gözlemleyebilmek için İlk Çağ'a gidemesek de evrensel olduğunu biliyoruz. Dünyanın neresinde olursanız olun gülümsemek her zaman olumlu bir anlam barındırırken, iğrenme yahut öfke ifadesi de evrenseldir. Amerika, Afrika, Asya Kıtası fark etmeksizin ses tonu ve mimiklerimiz aynı anlama tekabül ediyor. Bu sebeple iletişimde ses tonu ve mimiklerin, kelimelerden üstünlüğü vardır.
Günümüz emojilerini incelediğimizde sadece duygu değil zihinde yeni kalıplar oluşturduğunu gözlemliyorum. Her geçen yıl emojilere güncelleme geliyor. Her meslek grubu ve bu grubu kadın-erkek olarak tasarlanmasının yanı sıra farklı inanç grubundan simge ve kişi emojisi, beyaz ve siyah ırktan kişi emojileri gibi evrenselleşme düşüncesinin oluşmasına bir zemin hazırlıyor. Çağımız üşengeçlik çağı ve yazmak,okumayı nasıl daha pratik yapabiliriz düsturuyla hareket eden bir nesil için, duyguları ifadeden ziyade bir dil yerini alacağı aşikâr.
Kimliğimizin bir parçasını duygularımız, üslubumuz oluşturuyor. Sosyal medyada duygumuzu, üslubumuzu emojilerle yansıtmaya çalışıyoruz. Bunun bize bir kolaylık sağladığı gerçek. Ancak yüz yüze iletişim, bütünüyle daha gerçek bir iletişim biçimidir.
Ses tonu ve mimik kültürünü gözlemleyebilmek için İlk Çağ'a gidemesek de evrensel olduğunu biliyoruz. Dünyanın neresinde olursanız olun gülümsemek her zaman olumlu bir anlam barındırırken, iğrenme yahut öfke ifadesi de evrenseldir. Amerika, Afrika, Asya Kıtası fark etmeksizin ses tonu ve mimiklerimiz aynı anlama tekabül ediyor. Bu sebeple iletişimde ses tonu ve mimiklerin, kelimelerden üstünlüğü vardır.
Günümüz emojilerini incelediğimizde sadece duygu değil zihinde yeni kalıplar oluşturduğunu gözlemliyorum. Her geçen yıl emojilere güncelleme geliyor. Her meslek grubu ve bu grubu kadın-erkek olarak tasarlanmasının yanı sıra farklı inanç grubundan simge ve kişi emojisi, beyaz ve siyah ırktan kişi emojileri gibi evrenselleşme düşüncesinin oluşmasına bir zemin hazırlıyor. Çağımız üşengeçlik çağı ve yazmak,okumayı nasıl daha pratik yapabiliriz düsturuyla hareket eden bir nesil için, duyguları ifadeden ziyade bir dil yerini alacağı aşikâr.
Kimliğimizin bir parçasını duygularımız, üslubumuz oluşturuyor. Sosyal medyada duygumuzu, üslubumuzu emojilerle yansıtmaya çalışıyoruz. Bunun bize bir kolaylık sağladığı gerçek. Ancak yüz yüze iletişim, bütünüyle daha gerçek bir iletişim biçimidir.
Yorumlar
Yorum Gönder